Любовта, която никога няма да имам

Не обичам филми за каубои, а гей-тематиката ми е безразлична просто. Комбинация от двете пък ми звучи направо крайно досадна. За това и пропуснах „Планината Броукбек“, когато излезе, въпреки възторжените отзиви на близки, познати и професионалните критикари. В понеделник вечерта обаче реших, че гледането на този филм едва ли ще е по-зле от това на родните риалити формати, които се надкрещяваха взаимно в телевизора. И когато някаква чалга-кралица с приповдигнато настроение заоткрива живите концерти на Мюзик айдъл и веднага разбрах, че тая работа няма да я бъде. Изгасих тв-то и зарових из нет-а.

Следващите два часа стоях безмълвна пред екрана и не можех да повярвам на очите си. Последния път, когато любовна тема или дори само любовна сцена са ме разтърсвали така из основи беше преди около хиляда години, когато гледах „Последното танго в Париж“. Той така си и остана във вътрешната ми класация за всичко „най-най“- любовният филм с голямо „Л“ – недостижимо и необоримо изживяване – може би не за друто, а най-вече заради времето и възръстта, в които съм го гледала. Е, да, през годините от тогава насам се появиха много други красиви любовни филми, но нито съм търсила, нито съм очаквала да гледам нещо, което да е способно да ме хвърли отново толкова надъбоко.

Филмът беше свършил, а аз си стоях безмълвна и с малко тъга, и с малко неподправена завист разсъждавах над голия факт, че това е любов, каквато никога няма да мога да изпитам. Не защото съм безчувствена или неспособна, или невярваща. Просто, защото не съм мъж. А тук иде реч за онова легендарно „мъжко приятелство“, за което ние, жените, само слушаме, но не можем да преживеем. Е, да, в случая има и секс. Но ако това прави филма „гейски“, тогава искам да съм гей.

Вашият коментар

